top of page

אודות הארגון

לוגו מלכות דוד ושלמה

הארגון, משימות העל ומטרות בשוטף

שלמה המלך יושב על כסא המלכות

רקע כללי:

מלכות דוד
החלה בערך בשנת 1,010 לפני הספירה (למיניינם), לאחר שדוד הומלך כ'מלך יהודה' בחברון. בהמשך, בשנת 1,003 לפני הספירה, הוא הומלך גם כ'מלך ישראל' בירושלים שהפכה לעיר הבירה של הממלכה המאוחדת. 'מלכות דוד' נמשכה כארבעים שנה, עד הסתלקותו בערך בשנת 970 לפני הספירה.

מלכות שלמה החלה בשנת 970 לפני הספירה, לאחר מותו של 'דוד המלך'. שלמה, בנו של דוד ובת שבע, הומלך כ'מלך ישראל' והמשיך את המלוכה עד מותו בשנת 931 לפני הספירה. מלכותו של שלמה נמשכה כ-40 שנה והתאפיינה בתקופה של שלום ושגשוג, כולל בניית בית המקדש הראשון בירושלים.

'מלכות דוד ושלמה' בישראל עמדה כ-80 שנה ברציפות, משנת 2,750 ועד 2,830 לבריאת העולם, ואנו לאחר כ-2,950 שנים, בשנת 5,780 שנה לבריאת העולם, מחליטים לחדש ולהמשיך את 'מלכות דוד ושלמה' כאן בישראל, לפי בקשתו של רבי אברהם מֵימִין (תלמידו של רבי משה קורדובירו, הרמ"ק הקדוש בעל "תומר דבורה") אשר כתב "נָא הָקֵם מַלְכוּת דָּוִד וּשְׁלֹמֹה" בשירו "אל מסתתר בשפריר חביון" (לפי סדר מבנה עץ החיים) והכל כדי לעשות אחדות בין השם יתברך, לתורת ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל.

כדי שנצליח לגלות את האחדות המתבקשת בין ארבעת היסודות המרכיבים את הבריאה כולה, אנו צועדים בארבעת השבילים אשר כולם מובילים לאותה נקודה – 'הנקודה האמצעית' המחברת את כל ארבעת המרכיבים – נקודת 'השלום והרעות הנצחית המתחדשת בכל יום מחדש'.

ארבעת הנושאים העיקרים בהם עוסק הארגון בכל יום:

Stone Wall

בשביל ארץ ישראל

בשביל עם ישראל

בשביל תורת ישראל

בשביל ה'

"בשביל ה'"

 

כדי להזרים את חכמת השם יתברך לארץ, שלמה המלך כתב בספר משלי ג' י"ח - "עֵץ־חַיִּים הִיא לַמַּחֲזִיקִים בָּהּ וְֽתֹמְכֶיהָ מְאֻשָּֽׁר", ואנו משתדלים בכל יום להחזיק מחדש ב'עץ החיים' באמצעות תודעת ההתחדשות כנאמר "וּבְטוּבוֹ מְחַדֵּשׁ בְּכָל יוֹם תָּמִיד מַעֲשֵׁה בְרֵאשִׁית" בברכת היוצר. וכדי להתחבר לתודעת ההתחדשות - הארגון מפיק בכל שנה את 'יום הרינה'.

'יום הרינה' - ז' בסיון, הנו יום מתן תורה (ע"פ רבי יוסי), 'אסרו חג שבועות' יום בו עוברת תודעת ההתחדשות ועל כן אנו מפיקים את "יום הרינה" בשביל לתווך בין האור לכלי (בין השמיים לארץ), בין עולם המחשבה והיצירה לבין עולם המעשה של כאן ועכשיו.

'יום הרינה' - הנו יום של חופש תרבותי, חוצה מגזרים ותרבויות, ערים וישובים ומאפשר מקום לביטוי ועשייה לכל אזרחי ישראל ואנו מבקשים מכל מי שיודע לנגן, לשחק ולשמח לצאת לרחובות, לפארקים ולשדות כדי לשמח את עם ישראל בשמחה פשוטה ותמימה.

'יום הרינה' - הנו יום של ההתחדשות ע"פ תודעת 'להקיץ ולרנן' כדברי הנביא ישעיהו "הָקִיצוּ וְרַנְּנוּ" (ישעיהו כו יט). אנו קוצרים עד שבועות (ימי העומר), בחג השבועות אנו חוגגים וביום שלמחרת, אסרו חג, אנו מתחילים לרנן מהתחלה - בסוד ההתחדשות.

סודו של יום זה - גילוי ההתחדשות על ידי תודעת אורו של משיח - כדברי דוד המלך "בֹּא־יָבֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָֽיו" (תהילים קכ"ו ו'). יום זה משול כנחש המשיל את עורו ברגע אחד ומתחדש. ותהליך הורדת הנשל נעשית על ידי ההמשחה וזה מביא לידי גילוי אורו של המשיח הנמצא בכל אחד ואחת מנשמת ישראל.

לאתר "יום הרינה" המופק על ידי ארגון מלכות דוד ושלמה >

"בשביל תורת ישראל"

 

בכל יום שני בערב, אור ליום שלישי (ביומו של יעקב אבינו" וְיַעֲקֹב אִישׁ תָּם יֹשֵׁב אֹהָלִים" (בראשית כ"ה כ"ז), אנו לומדים יחד ב"מדרשותא" (נפגשים בחי ובזום במקביל) – זה מקום מיוחד שבו רק מתבקשים להיות נוכחים כדי להתחבר לפרשת השבוע וליהדות העתיקה דרך 'הזוהר הקדוש' וצדיקי ישראל לאורך כל הדורות. (המפגש אורך כשעתיים) ובנוסף, אנו תומכים בתלמידי חכמים על ידי שהקמנו את "קופת הצדיקים הנסתרים" על שם הבעש"ט הקדוש (שכך היה נוהג בזמנו).

להצטרף ל'מדרשותא' >

לתמיכה ותרומה לקופת הצדיקים הנסתרים >

"בשביל עם ישראל"

 

במהלך השנה, אנו מפיקים אירועים ופותחים 'שולחנות אירוח' כדי לאחד את עם ישראל. לדוגמא: בחג שבועות, אנו תומכים במשפחת שלג המקיימת את הילולת דוד המלך בהר ציון למעלה מ-24 שנים ומארחת את עולי הרגל לירושלים באוכל ובתפילות. בחג החנוכה, אנו פותחים שולחן במשך כל שמונת ימי החג לעולי הרגל לציון של מתתיהו כהן גדול, בשבת "חיי שרה", אנו פותחים שולחן אירוח במערת המכפלה לכל עולי הרגל להילולה של שרה אמנו, בנוסף, אנו מקיימים הילולות לאבות ואמהות (משה רבנו, אהרון הכהן, מרים הנביאה) וצדיקים (בבא סאלי,  רבי יעקב אבוחצירא, הרב כדורי וצדיקים נסתרים) ולאורך כל השנה "סעודות מלווה מלכא" במוצאי שבתות.
ובנוסף, אנו כרגע עובדים על מיזם גדול וענק לחבר את "המילון החדש" של השפה העברית האמיתית הלקוחה מתוך התנ"ך כדי שעם ישראל יחזור לדבר בכבוד ובנועם תרבותי כיאה לבני מלוכה.

 

לתרומה לארגון מלכות דוד ושלמה >

"בשביל ארץ ישראל"

 

מדי פעם, אנו מוציאים תלמידים וחברים לטייל בארץ ישראל עם "טיולא" – ע"ש "טיולא - דמטייל קב"ה בנשמתהון דצדיקיא, היא אור היחידה" (הסולם על ספר הזהר נ"ח כ״ה). אנו נוסעים לרוחבה ולאורכה של הארץ כאברהם אבינו אשר קנה את הארץ בהליכתו, ובכל מקום אנו לומדים כמו החבורה של רבי שמעון שהיו הולכים ומשוחחים בתורה כדי לתקן את הדרך.

 

לתרומה לארגון מלכות דוד ושלמה >

והנקודה האמצעית החובקת את כל המרכבה הגדולה של הבריאה – "בשביל השלום"

לוגו בשביל השלום

במשך 20 השנים האחרונות, אנו פועלים להקמת "בשביל השלום" בירושלים ע"פ תודעת הבעש"ט בספר הגאולה – על פי הקוד: מחשבה טובה, דיבור טוב ומעשה טוב.


מסלול "בשביל השלום - ירושלים": הר הזיתים עומד כנגד עולם המחשבה (השכינה שרויה במקום), הר המוריה עומד כנגד עולם הדיבור והשיח (מקומו של הדביר) והר ציון עומד כנגד עולם העשייה (דוד המלך כנגד עולם המלכות והעשייה). זה השביל המיועד לחבר ולכייל, לייחד ולאחות ולתת מקום לכל השותפים בבריאה להלך בשביל האחד - "בשביל השלום והרעות הנצחית המתחדשת בכל יום מחדש'.


תרמו ועזרו להחזיק את התורן של המרכבה >

קופסאת פאזל דוד המלך עם חלקי פאזל מפוזרים ליד

לאחר שפגשנו, את ארבעת מרכיבי המרכבה הבוראים בכל יום מעשה בראשית וחברנו את הכל לאחד - לשביל אחד - "בשביל השלום" בעולם המחשבה והדיבור, נשאר לנו רק דבר אחד ואחרון לעשות וזה לצמצם את עצמנו לדרגת ענווה שלא נראתה עדיין בבריאה (בעולם המעשה) וזה על ידי חיבור לתחושות הפנימיות והעמוקות ביותר שבתוכנו ולהתחבר לעדינות והרכות שבתוכנו וכל זה כדי לגלות את האמת הנסתרת בנו וזה בשביל לעלות אותה לשם יתברך כריח ניחוח לשם על פי דבריו של דוד המלך בספר תהילים (פ"ה י"ב) "אֱמֶת מֵאֶרֶץ תִּצְמָח" ובכך אנו משלימים את הייחוד לאחד.


ובשביל שזה יקרה בעולם המעשה - פיתחנו וייצרנו "פאזל" 500 חלקים כדי שנלמד לאחות את כל חלקי המרכבה לתמונה אחת שלמה.

לרכישת הפאזלים >

(ההכנסות להוצאות הייצור ולארגון)

לסיכום

ארגון 'מלכות דוד ושלמה', בשלב זה של החיים, מאגדת את ארבעת המרכיבים לאחד
ונשמח שתשתתפו איתנו וביחד נצעד 'בשביל השלום'.

Orange Clouds

כֶּתֶר
"אֵל מִסְתַּתֵּר בְּשַׁפְרִיר חֶבְיוֹן
הַשֵּׂכֶל הַנֶּעְלָם מִכָּל רַעְיוֹן
עִלַּת הָעִלּוֹת מֻכְתָּר בְּכֶתֶר עֶלְיוֹן
כֶּתֶר יִתְּנוּ לְךָ יְיָ


חָכְמָה
בְּרֵאשִׁית תּוֹרָתְךָ הַקְּדוּמָה
רְשׁוּמָה חָכְמָתְךָ הַסְּתוּמָה
מֵאַיִן תִּמָּצֵא וְהִיא נֶעְלָמָה
רֵאשִׁית חָכְמָה יִרְאַת יְיָ


בִינָה
רְחוֹבוֹת הַנָּהָר נַחֲלֵי אֱמוּנָה
מַיִם עֲמֻקִּים יִדְלֵם אִישׁ תְּבוּנָה
תּוֹצְאוֹתֶיהָ חֲמִשִּׁים שַׁעֲרֵי בִינָה
אֱמוּנִים נוֹצֵר יְיָ

 

חֶסֶד
הָאֵל הַגָּדוֹל עֵינֵי כָל נֶגְדֶּךָ
רַב חֶסֶד גָּדוֹל מֵעַל שָּׁמַיִם חַסְדֶּךָ
אֱלֹהֵי אַבְרָהָם זְכֹר דָבָר לְעַבְדֶּךָ
חַסְדֵי יְיָ אַזְכִּיר תְּהִלּוֹת יְיָ


גְבוּרָה
מָרוֹם נֶאְדָּר בְּכֹחַ וּגְבוּרָה
מוֹצִיא אוֹרָה מֵאֵין תְּמוּרָה
פַּחַד יִצְחָק מִשְׁפָּטֵנוּ הָאִירָה
אַתָּה גִּבּוֹר לְעוֹלָם יְיָ


תִּפְאֶרֶת
מִי אֵל כָּמוֹךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת
אֲבִיר יַעֲקֹב נוֹרָא תְהִלּוֹת
תִּפְאֶרֶת יִשְׂרָאֵל שֹׁמֵעַ תְּפִלּוֹת
כִּי שֹׁמֵעַ אֶל אֶבְיוֹנִים יְיָ


נֵצַח
יָהּ זְכוּת אָבוֹת יָגֵן עָלֵינוּ
נֵצַח יִשְׁרָאֵל מִצָּרוֹתֵינוּ גְאָלֵנוּ
וּמִבּוֹר גָּלוּת דְּלֵנוּ וְהַעֲלֵנוּ
לְנַצֵּחַ עַל מְלֶאכֶת בֵּית יְיָ


הוֹד
מִיָּמִין וּמִשְּׂמֹאל יְנִיקַת הַנְבִיאִים
נֶצַח וָהוֹד בָּהֶם נִמְצָאִים
יָכִין וּבֹעַז בְּשֵׁם נִקְרָאִים
וְכָל בָּנַיִךְ לִמּוּדֵי יְיָ


יְסוֹד
וִיסוֹד צַדִּיק בְּשִׁבְעָה נֶעְלָם
אוֹת בְּרִית הִיא לְעוֹלָם
מַעְיַן הַבְּרָכוֹת צַדִּיק יְסוֹד עוֹלָם
צַדִּיק אַתָּה יְיָ

 

מַלְכוּת
נָא הָקֵם מַלְכוּת דָּוִד וּשְׁלֹמֹה
בַּעֲטָרָה שֶׁעִטְּרָה לוֹ אִמּוֹ
כְּנֶסֶת יִשְׂרָאֵל כַּלָּה קְרוּאָה בִּנְעִימוֹ
עֲטֶרֶת תִּפְאֶרֶת בְּיַד יְיָ

רִנָּתִי
חָזָק מְיַחֵד כְּאֶחָד עֶשֶׂר סְפִירוֹת
מַפְרִיד אַלּוּף לֹא יִרְאֶה מְאוֹרוֹת
סַפִּיר גִּזְרָתָם יַחַד מְאִירוֹת
תִּקְרַב רִנָּתִי לְפָנֶיךָ יְיָ"

אל מסתתר / ר' אברהם מימין

הרשמה

ל'מדרשותא' >

bottom of page